«رصتا»؛ از برگزاری نشست‌های تخصصی تا ایجاد تالار هوش مصنوعی 
کد خبر: 4189912
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
سعید مقیسه در برنامه صبح‌به‌خیر ایران تشریح کرد 

«رصتا»؛ از برگزاری نشست‌های تخصصی تا ایجاد تالار هوش مصنوعی 

رئیس سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر درخصوص نمایشگاه «رصتا» صحبت کرد.

صاترا

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی «رصتا»، سعید مقیسه رئیس سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر با حضور در برنامه «صبح‌به‌خیر ایران» درخصوص نمایشگاه «رصتا» صحبت کرد. مقیسه در ابتدای صحبت‌های خود ضمن معرفی سازمان تنظیم و مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر «ساترا»، درخصوص برگزاری نمایشگاه «رصتا» گفت: ساترا برای بهبود بخشیدن و ایجاد هم‌افزایی و ارتباط بین سکوها نمایشگاه سالانه «رصتا» را برگزار می‌کند. پارسال نخستین نمایشگاه برگزار شد و امسال دومین نمایشگاه آن 10 تا 14 دی در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 400 سکو از ساترا مجوز گرفته‌اند، گفت: حدود 150 سکو برای حضور در رصتا ثبت نام کرده‌اند که 132 سکو از سکوهای دارای مجوز هستند و حدود 20 غرفه هم به شرکت‌های حمایتگر مثل اپراتورها اختصاص داده شده است. 

مقیسه ضمن اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی سکوهاست، بیان کرد: سکوها در این نمایشگاه می‌توانند با یکدیگر، مسئولین و مخاطبانشان به صورت مستقیم تعامل برقرار کند و به بهتر شدن فضای مجازی کشور کمک کنند. 

رئیس ساترا همچنین توضیح داد: نمایشگاه از غرفه‌هایی تشکیل شده که مخاطبان از آنها بازدید می‌کنند. ساترا و معاونت‌های صداوسیما و بخش‌های خصوصی حمایت کنده این صنعت بخشی از آن را به خود اختصاص داده‌اند. به‌غیراز آن یکسری از نشست‌ها و کارگروه‌های تخصصی برگزار خواهد شد که قسمتی از آن برای مسئولین و سکوها خواهد بود. همچنین یکسری نشست‌ها هم برای عموم مردم در نظر گرفته شده است تا با این زیست‌بوم آشنایی پیدا کرده تا بهتر از آنها استفاده کنند. علاوه بر آن یک تالار هوش مصنوعی نیز داریم که چند کارشناس در آنجا حضور دارند و انواع هوش مصنوعی را معرفی می‌کنند. 

مقیسه در انتها تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته تعداد سکوها بیش از دو برابر شده‌اند یعنی اگر تا سال گذشته 200 سکو مجوز داشتند در حال حاضر 400 سکو دارای مجوز از ساترا هستند. البته ممکن است تا آخر امسال 100 مجوز دیگر نیز صادر شود. قسمتی از آنها سکوهایی هستند که تازه فعالیتشان را شروع کرده‌اند. به‌هرحال ظرفیت‌های فضای مجازی زیاد است و استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به فعال شدن کسب و کارهایی در این زمینه‌هاست.

انتهای پیام
captcha